DVD Multicam Chorzów 06.08.09
#644
Posted 07 maja 2011 - 20:41
ak powstawał multicam z Chorzowa, to sam pytałem Manany, czemu w Electric Co. nie ma zbliżenia na Edge'a w trakcie solówki, skoro aż się prosi. I co miał odpowiedzieć - "chętnie bym je dał, ale takiego ujęcia po prostu nie ma".
To jest ból, którego nikomu nie życzę.
Pozwolę sobie wkleić odpowiedź dla NEY:
Ney, nie mądrz się PROSZĘ jak wiesz o czymś tylko w czystej teorii lub ze sterylnej sytuacji. Aby drgania kamery były zniwelowane do zera wymagane jest aby nie było motion blur'a w klatkach w których jest ruch, a jest to nieodłączną cechą mocnego machania kamerą bez lub ze słaba stabilizacją optyczną. I powie Ci to KAŻDY kto się tym zajmuje! Jedynym rozwiązaniem jest statyw. Rozwiązania softwarowe często w ogóle nie działają (zależy od nagrania i kamery), lub nie można ich zastosować z uwagi na brak obiektów do trackowania (Mocha). Dlatego zamiast stabilizować do zera, stabilizuję do dynamicznego i płynnego ruchu, co pozostawia tylko drobne "duchy".
Moja droga, mam dużą wiedzę z zakresu technik filmowych i to w żaden sposób nie pomogło przy produkcji tego DVD. Dlaczego? Po pierwsze, stabilizacja... której często nie może być przez wielką niestabilność ujęć. Te momenty, mimo, że często piękne, idą do kosza ...... Po drugie, ciągłe latanie i przybliżanie, w With Or Without You nie mogę zmontować kamery, która trzy razy w ciągu 30 sekund zbliża się i oddala, lub jak ktoś filmuje dach sceny, samego siebie, swoje nogi lub dwie z trzech kamer ciągle filmują Larrego. A często fajne ujęcie się tak kończy przed momentem w którym mogę zrobić ładne cięcie. Po trzecie... stabilizacja #2... cięcia ujęć ustabilizowanych dynamicznie nie grają ze sobą (tak się nie powinno ciąć), ale tutaj nie mam wyjścia i tnę w miejscu w którym przejście wygląda najlepiej (bo nie mam innych kamer do wyboru, które zgrają się z innymi, patrzy punkt wyżej).
Po czwarte ujęcia muszą być ucięte w odpowiedniej kolejności, nie mogę powtarzać ABABABABA (no zależy kiedy ). Pamiętaj o tym, że kamera != A, jej zbliżenie, pozycja jest zmienna, więc muszę patrzeć na całość aby upewnić się, czy przypadkiem wcześniejsza kamera nie dawała podobnego rezultatu ). To tylko czubek góry lodowej, dalej wymieniał nie będę.
Nic nie jest perfekcyjne, cieszę się BARDZO, że autorzy nagrań byli w stanie stworzyć tak piękny MOS. Synchronizacja nie jest dokończona dlatego, że ostateczna ścieżka dźwiękowa nie jest dodana, a ta operacja może spowodować mikrosekundowe opóźnienia, czyli może od-synchronizować fragmenty koncertu. Dopiero po tej operacji będę badał ostatecznie synchro.
Może dla Ciebie to multicam u2-site. Dla mnie to nagranie, które tworzę dla ludzi, którzy byli na koncercie. kropka.
Na koniec dodam, że też lubię robić rzeczy perfekcyjnie, ale tutaj nie mogę... takie jest życie, aczkolwiek mam nadzieje, że w swoich przygodach nie dojdziesz do momentu, w którym ludzie będą Cię niesłusznie osądzać przez materiał, na który nie miałaś wpływu. I posądzać o pójście na łatwiznę, gdy nie ma się zielonego pojęcia ile miesięcy pracy to wymagało.
#646
Posted 07 maja 2011 - 20:51
To jest ból, którego nikomu nie życzę.
Jest taki moment w NYD, w którym widać zbliżenie Bono, po tym jak powiesił flagę... piękne, jak rozmyśla pod mikrofonem... ehh, wzruszające... Niestety nie pojawi się, bo ustabilizowane "do zera" jest "uduchowione", że ogląda się gorzej niżeli oryginał, nawet bez smużenia byłoby źle, bo nie mogę zmniejszać, bo Boniacz okupuje róg :/
Lub rozpoczęcie solówki w Pride. Jest na telebim. Później jest piękne ujęcie na Edge'a, ale to będzie wyczuwalny "brak".
#647
Posted 07 maja 2011 - 21:04
...to nagranie, które tworzę dla ludzi, którzy byli na koncercie. kropka.
Otóż to. Robisz coś naprawdę ponadprzeciętnego i kontynuuj tę robotę. Na dyskusje przyjdzie jeszcze chyba czas, szkoda nerwów na tłumaczenie się z własnej wizji przed premierą Myślę, że większość z tych, którzy widzieli fragmenty.. czekają spokojnie na finał, bo wiedzą, że będzie to coś bardzo miłego na co warto było czekać.
Piszę właśnie pracę mgr i tak coś mi się zdaje.. że takie dvd, to trochę jak taka praca te fragmenty, docinanie, synchronizacja, doklejanie, edycja... Hm, tak tak, to coś takiego. Tak więc będziesz bronił swojej "pracy" po jej ukończeniu i przedstawieniu "komisji", jaką będzie stado uśmiechniętych fanów U2 być może nadamy jakiś tytuł..
Powodzenia.
Maj - dobrym miesiącem na ukończenie DVD. Wbrew aktualnej pogodzie.
#648
Posted 07 maja 2011 - 21:04
#650
Posted 07 maja 2011 - 21:20
Boże co za zbiorowisko, też się mądrzysz trochę mój drogi
Co zrobić. Argument zbijesz tylko kontrargumentem
A moze niech to pójdzie nieustabilizowane? Przecież emocje są najważniejsze, jak ktoś chce stabilnego obrazu to niech sobie włączy Rose Bowl.
Dla wielu osób to będzie wyglądać na nieustabilizowane Aczkolwiek komfort oglądanie oryginału byłby o wiele gorszy.
#651
Posted 07 maja 2011 - 21:23
Przed zabraniem się do pracy myślałem jak ona. Rzeczywistość zrewidowała moje wyobrażenie.Nie mam zielonego pojęcia o montażu ale koleżanka NEY chyba zapomniała że zgromadzony materiał pochodzi od amatorów, z amatorskiego sprzętu, filmowane często z dużej odległości, a nie z profesjonalnych kamer studyjnych, nie mówiąc o odpowiednim oświetleniu. Nie spodziewam się multicam'u w jakości (np. z Frankfurtu)choć jeżeli chodzi o audio to "nasze" jest lepszej jakości niż z Frankfurtu
A co do Frankfurtu, to będzie na DVD coś ekstra
#652
Posted 07 maja 2011 - 21:30
Dla wielu osób to będzie wyglądać na nieustabilizowane Aczkolwiek komfort oglądanie oryginału byłby o wiele gorszy.
Jędrzej, rób swoje i nie przejmuj się komfortem kogokolwiek. Po tym co zrobiłeś do tej pory to mogę Ci tylko powiedzieć, że mój komfort oglądania tego wydawnictwa będzie ogromny ...i nie chodzi mi tu o tę przereklamowaną stabilizację
#654
Posted 07 maja 2011 - 21:37
Nie wiem, czy widziałeś opinie dot. audio na YoutubeNie jest tak super jak się wydaje, ale dzięki za miłe słowa.
Poczekaj na Vertigo... to dopiero "masakra". Na początku NIKT nie był wstanie utrzymać kamery w punkcie przez dłuższą chwilęPo tym co zrobiłeś do tej pory to mogę Ci tylko powiedzieć, że mój komfort oglądania tego wydawnictwa będzie ogromny ...i nie chodzi mi tu o tę przereklamowaną stabilizację
#655
Posted 07 maja 2011 - 21:43
Poczekaj na Vertigo... to dopiero "masakra". Na początku NIKT nie był wstanie utrzymać kamery w punkcie przez dłuższą chwilę
...no i dobrze na Vertigo tak być musi ...w końcu wszyscy się dobrze bawili, więc na multicamie też będzie to widać To jest własnie urok tego typu produkcji !
#656
Posted 07 maja 2011 - 21:56
#658
Posted 08 maja 2011 - 10:30
Każdej osobie która chciała mi pomóc nigdy nie odmówiłem i nie będę tego robił w przyszłości.
Jeżeli chcesz pomóc w stabilizacji, dostarczę Ci materiały.
Jeżeli masz obiekcje co do montażu ujęć, proszę napisz dokładnie co Cię nurtuje.
To samo, jeżeli chodzi o kolorystykę (i sposoby na jej poprawę).
Każda osoba, która mi pomogła dostanie miejsce w napisach.
Np. kolega kkingstoun, który znajduje błędy w montażu zostanie umieszczony w sekcji "Montaż"
Gdyby ktoś chciał otrzymać cały materiał, z uwagi na moje możliwości techniczne nie jest to możliwe.
Jednakże, zapraszam takie osoby do siebie, do Gdańska.
Możemy usiąść razem i spróbować zrobić jeszcze lepszy multicam
#659
Posted 08 maja 2011 - 12:26
#660
Posted 08 maja 2011 - 17:05
Reply to this topic
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users