Zakupy w Eventimie.pl
#1
Napisano 18 marca 2009 - 16:31
Oj nie było różowo . O nie !
Po swoich doświadczeniach, to radzę wszystkim o słabszych nerwach wyposażyć się w jakąś melisę czy inne środki uspokajające, bo inaczej świr gwarantowany.
Ale po kolei:
1. Wszedłem na stronę do przedsprzedaży.
2. Zakupiłem bilety na płytę jak Bozia przykazała i jak instrukcja stoi na stronce
3. Wprowadziłem swój kod pre-sales i klik jestem krok dalej myślę sobie idzie nieźle.
4. Przeszedłem do opcji płacenia i wybrałem DotPay e-przelew z mojego banku
Nadal wszystko było cacy i nic nie zapowiadało nerwowego finału.
5. Bank się odpalił automatycznie, przelew zrobiłem, po czym dostałem potwierdzenie że wszystko jest OK i wówczas się zaczęło.
Klikam "powrót do sklepu" i Kur%^#$ jego M&ć! zostałem wyp...&$^#..lony w kosmos
Loguję się ponownie do eventim.pl i w zakładce moje zamówienia widzę białą pieprz...ną stronkę.
Nic, null, zero, nothing ....
Zaglądam w maile. Jest potwierdzenie z DotPaya, że płatność została zrealizowana z sukcesem po czym żadnego maila z eventim.pl nie ma
O kurrrr.....^#aaaaaa rzeczę i
Jak mnie ścisnęło.
DotPay przyjął transakcję, dostałem maila ale ze strony Eventim.pl zostałem wyautowany i ni widu ni słychu, że wogóle u nich coś zamówiłem.
Niezły stres...
Chwytam za telefon i dzwonię do eventim.pl. Pytam się czy mają potwierdzenie płatności i czy zamówienie jest przyjęte. Dostaję potwierdzenie i spoko rozłączam się wierząc że bilety są moje.
Ale...5 minut później mam telefon zwrotny, że jednak zamówienie zostało anulowane. SHHHHOOOCKKK!!! Kasa poszła, biletów nie ma, bo trafiłem ze swoją transakcją akurat na moment zwiechy ich systemu.
A co mnie to do K#&#&$wy nę(#$*y obchodzi
Spędziłem blisko godzinę na drucie z nimi. Nie powiem, pierwsza pani, potem pan i w końcu druga pani była bardzo sympatyczna i próbowała mnie uspokoić, że wszystko da się załatwić. Dostałem zapewnienie, że kasa wróci na konto, ale ja muszę zrobić nowe zamówienie.
Oczywiście, żeby było śmieszniej, to system Eventim.pl pamiętał mnie i kiedy próbowałem włożyć do koszyka nowe 4 bilety, to wywalał komunikat, że próbuję przekroczyć ilość max. biletów jakie mogę kupić. Jezzzzzz......W tym momencie siwieję...
Po kolejnych minutach W KOŃCU udaje mi się powtórzyć całe zamówienie, ale tym razem wybrałem normalny przelew zamiast dotpay'a.
Transakcja przebiegła do końca pomyślnie i dostałem wreszcie upragniony e-mail z eventimu że mam bilety (oczywiście na razie zarezerwowane, dopóki nie odnotują wejścia kasy wysłanej im ponownie na konto).
Póki co jestem uboższy o ponad 1500 PLN za 2 identyczne transakcje
I czekam teraz z niecierpliwością na zwrot pieniędzy z DotPaya .
Zatem, sam padłem ofiarą DotPay'a , przed którym ostrzegałem wszystkich wcześniej, informując , że nie jest to optymalne rozwiązanie.
Dzisiaj, po prostu liczyłem, że przy tak małym obciążeniu serwerów (w końcu to jest tylko pre-sale) dotpay zadziała. Niestety, nie.
Zatem, kochani. Jak będziecie kupować bilety w nocy 20-go, to wybierajcie opcję płatności:
PRZELEW ! Unikajcie DOTPAY'A !!
Unikniecie w ten sposób rozłączenia tymczasowego ze stroną eventim.pl (bo dotpay przekierowuje was na strony waszych banków), co w chwili oblężenia zaraz po północy 20-go może mieć kluczowe znaczenie dla udanego sfinalizowania transakcji.
PS. Sorki, że tak przydługo jest ten post, ale stwierdziłem że wolę ostrzec wszystkich przed podobnymi przygodami powołując się na swój nieszczęsny przypadek.
#3
Napisano 18 marca 2009 - 17:31
#7
Napisano 18 marca 2009 - 18:05
Mam to samo, choć już prawie byłem zdecydowany na Dotpay.Mam konto w bzwbk więc moge zaplaci dotpay albo przelewem...Po tej historyjce dochodzę do wniosku, że chyba kupie z eventima i zapłacę normalnym przelewem zaraz po zakupie.
Ach ten internet, chyba najlepiej byłoby mieć łącze przynajmniej 10 megowe i zastanawiam się i tak, czy to pomoże uniknąć problemów.
Ta cała sprzedaż wbrew zdobyczom cywilizacji jest bardzo prostacka, totalny chaos.
#9
Napisano 18 marca 2009 - 18:36
Ach ten internet, chyba najlepiej byłoby mieć łącze przynajmniej 10 megowe i zastanawiam się i tak, czy to pomoże uniknąć problemów.
To nie rozwiąże problemu bo problem powstanie po stronie eventimu- nawet jak byś miała 20 mb łącze to nie pomoże - to oni muszą mieć kompy które wytrzymają obciążenie kilkuset ( kilku tysięcy ) użytkowników w tym samym czasie . Co wymaga sporych zasobów sprzętowych. Oraz mocnego łącza z ich strony.
Lepiej jednak nie panikować -- panika sieje tylko spustoszenie.
Użytkownik bee edytował ten post 18 marca 2009 - 21:03
cytat
#11
Napisano 18 marca 2009 - 19:13
Po prostu sugeruję, inne IMHO mniej stresowe rozwiązanie.
Może jestem z takim przypadkiem jedyny na milion transakcji, ale w to akurat szczerze mówiąc wątpię.
Podejrzewam, że w piątek takich nieplanowanych zawieszeń systemów u wszystkich 3-ech dystrybutorów będzie dużo więcej.
I wówczas pozostanie w jednej ciągłej sesji w sklepie może mieć znaczenie.
PS. Też przelew DotPay'em robiłem z WBK....
#12 Guest_madredeus_*
Napisano 18 marca 2009 - 19:21
#13
Napisano 18 marca 2009 - 19:52
Mars 2000: czy kupując z pre-sale można wybrać opcję płatności przelewem (chodzi mi o zwykły przelew, kiedy to dostaję maila z informacją, że mam 3 dni na dokonanie wpłaty a po 7 rezerwacja zostanie anulowana). Czy można tylko przez dotpay i kartą?
Można wybrać opcję normalnego przelewu i wówczas dostajesz e-maila z numerem konta i wszystkimi pozostałymi szczegółami.
#14
Napisano 18 marca 2009 - 19:59
#15
Napisano 18 marca 2009 - 20:07
Wczoraj napisałam maila do Eventime.pl żeby zapytać o płatność przelewem, takiej terści:
Mam pytanie w związku z wyborem sposobu płatności. Czy zamawiając bilety na dość popularny koncert, na który bilety sprzedadzą się raczej szybko, znaczenie ma forma zapłaty? W przypadku szybkich przelewów pieniądze są momentalnie na waszych kontach, natomiast w przypadku przelewu, płacona kwota może pojawić się na waszym koncie dopiero po paru dniach. Czy ma to znaczenie w przypadku gdy będzie bardzo dużo chętnych na bilety i czy wtedy te bilety najbardziej pożądane sprzedacie w pierwszej kolejności tym, których pieniądze znajdą się na waszych kontach najszybciej? W skrócie, czy forma zapłaty za bilet i szybkość jej dokonania (w ramach wymaganych przez
was 7 dni) ma wpływ na realizacje zamówienia? Zgodnie z regulaminem bilet w momencie zamawiania jest rezerwowany i w przypadku gdy zapłata nie wpływa do 7 dni od zakupu jest "uwalniany" z rezerwacji. Moglibyście rozwiać moje wątpliwości?
Dziś dostałam odpowiedź:
witam,
forma płatności nie odgrywa znaczącej roli. Po rezerwacji biletów ma Pani 7 dni na dokonanie wpłaty i zaksięgowanie jej przez nasz system.
Radziłbym dokonać standardowego przelewu, w tytule podać nr
zamówienia. Serwis internetowy dotpay bywa zawodny przy większym
natężeniu zgłoszeń.
pozdrawiam
Z wyrazami szacunku,
Zespól Eventim / 73
info@eventim.pl
Coś w tym jest, skoro tak piszą. Żeby nocka upłynęła spokojniej, ja wybieram przelew zwykły
Życzę wszystkim powodzenia przy realizacji zamówienia
#16 Guest_madredeus_*
Napisano 18 marca 2009 - 20:26
Można wybrać opcję normalnego przelewu i wówczas dostajesz e-maila z numerem konta i wszystkimi pozostałymi szczegółami.
Dziękuję bardzo. Tak też zrobiłam :-) Tym sposobem jeden stres mniej. Nie wiem jak Wy, ale ja wybrałam opcję dostawy przez UPS. Ostatnio jak coś wysłałam pocztą priorytetem to list potrzebował tydzień, żeby przebyć niecałe 100 km
#17
Napisano 18 marca 2009 - 20:26
Mars _2000 chyba nie byłeś wyjątkiem
Wczoraj napisałam maila do Eventime.pl żeby zapytać o płatność przelewem, takiej terści:
Mam pytanie w związku z wyborem sposobu płatności. Czy zamawiając bilety na dość popularny koncert, na który bilety sprzedadzą się raczej szybko, znaczenie ma forma zapłaty? W przypadku szybkich przelewów pieniądze są momentalnie na waszych kontach, natomiast w przypadku przelewu, płacona kwota może pojawić się na waszym koncie dopiero po paru dniach. Czy ma to znaczenie w przypadku gdy będzie bardzo dużo chętnych na bilety i czy wtedy te bilety najbardziej pożądane sprzedacie w pierwszej kolejności tym, których pieniądze znajdą się na waszych kontach najszybciej? W skrócie, czy forma zapłaty za bilet i szybkość jej dokonania (w ramach wymaganych przez
was 7 dni) ma wpływ na realizacje zamówienia? Zgodnie z regulaminem bilet w momencie zamawiania jest rezerwowany i w przypadku gdy zapłata nie wpływa do 7 dni od zakupu jest "uwalniany" z rezerwacji. Moglibyście rozwiać moje wątpliwości?
Dziś dostałam odpowiedź:
witam,
forma płatności nie odgrywa znaczącej roli. Po rezerwacji biletów ma Pani 7 dni na dokonanie wpłaty i zaksięgowanie jej przez nasz system.
Radziłbym dokonać standardowego przelewu, w tytule podać nr
zamówienia. Serwis internetowy dotpay bywa zawodny przy większym
natężeniu zgłoszeń.
pozdrawiam
Z wyrazami szacunku,
Zespól Eventim / 73
info@eventim.pl
Coś w tym jest, skoro tak piszą. Żeby nocka upłynęła spokojniej, ja wybieram przelew zwykły
Życzę wszystkim powodzenia przy realizacji zamówienia
Glorio, bardzo dobrze, że przytoczyłaś nam ten mail - myślę, że teraz wszystko jest już jasne i klarowne.
#18
Napisano 18 marca 2009 - 20:44
(...) ja wybrałam opcję dostawy przez UPS. Ostatnio jak coś wysłałam pocztą priorytetem to list potrzebował tydzień, żeby przebyć niecałe 100 km
I to jest jedyne i SŁUSZNE rozwiązanie. UPS to raczej gwarancja doręczenia, w przeciwieństwie do PP.
Do zobaczyska zatem na koncercie
#19
Napisano 18 marca 2009 - 20:53
I to jest jedyne i SŁUSZNE rozwiązanie. UPS to raczej gwarancja doręczenia, w przeciwieństwie do PP.
Do zobaczyska zatem na koncercie
Hmm.... Nad doręczeniem jeszcze nie myślałam . Nigdy nie miałam większych problemów z PP, choć słyszałam wiele słów krytyki. Z UPS korzystałam i z racji pochwał chyba lepiej korzystać z ich usług.
Dodaj odpowiedź
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych