Amatorska rejestracja koncertu w Chorzowie
#23
Napisano 28 kwietnia 2009 - 18:54
Miałem go z 2 razy w Polsce na mniejszych koncertach, raz przeoczyli, a drugim razem przeszedł - miescił sie w kategorii MegaPikseli.
W USA obsługa koncertu rozesmiała sie gdy zapytałem czy z takim apartem mogę mogę wejsc? Dla nich to nawet nie miesciło się w kategorii sprzętu do rejestracji dzwięku czy obrazu . Z resztą na zachodzie Europy jest podobnie.
Wiadomo jedak ze Polska to kraj "specjalny" a "łochronize" mają własne standardy. Nie chcę sie szarpac z jakimis karkami, ale fajnie byłoby miec kilka własnych fotek.
#24
Napisano 28 kwietnia 2009 - 19:46
#26
Napisano 28 kwietnia 2009 - 20:01
do 3,2 to efektywna ilosc pikseli.jesli chodzi o aparaty, to chyba tylko do 3,2 mpx sa legalne
w ilosci rzeczywistej to mozna do 3,4112 (czy do trzech miejsc po przecinku) wnosic.
Nic nie wiadomo.
Napisze ktos ze mozna - sklamie.
Napisze ze nie mozna - sklamie.
Ale to tez nic nie oznacza.
pozdro, Wiercioch
#27
Napisano 16 maja 2009 - 18:30
W 2005 odpuściłem aparat, bo tak zapowiadali, że nie można.....
Żałowałem, obok wszyscy mieli, na bramkach nawet nie szukali aparatów...
Miałem z tego powodu potworny niesmak.
Ale "multicam" daje radę i sobie wspominam.
Teraz biorę wszystko co się da !!
#31
Napisano 14 lipca 2009 - 12:41
Jak ustawić minidisc'a, żeby dobrze i czysto nagrać koncert.
Nurtują mnie 3 ustawienia:
1) Normal or For Loud Music - tutaj proste -> For Loud Music
2) Mic sens. : Low or High - Low?
3) Rec. level: Auto or Manual - Manual? jaki poziom?
Za rady będę wdzięczny...
#32
Napisano 14 lipca 2009 - 13:34
Pytanie do bardziej doświadczonego bootleg'era:
Jak ustawić minidisc'a, żeby dobrze i czysto nagrać koncert.
Nurtują mnie 3 ustawienia:
1) Normal or For Loud Music - tutaj proste -> For Loud Music
2) Mic sens. : Low or High - Low?
3) Rec. level: Auto or Manual - Manual? jaki poziom?
Za rady będę wdzięczny...
Daj te pytanie na www.u2torrents.com
Tam jest dużo doświadczonych taperów, co dobrze słychać na ich nagraniach
Bootleg z Chorzowa 06.08.2009r.
http://rapidshare.co..._06.08.2009.zip
Moje zdjęcia z koncertu w Chorzowie 06.08.2009:
http://picasaweb.goo...06082009Zdjecia
#33
Napisano 15 lipca 2009 - 10:56
Pytanie do bardziej doświadczonego bootleg'era:
Jak ustawić minidisc'a, żeby dobrze i czysto nagrać koncert.
Nurtują mnie 3 ustawienia:
1) Normal or For Loud Music - tutaj proste -> For Loud Music
2) Mic sens. : Low or High - Low?
3) Rec. level: Auto or Manual - Manual? jaki poziom?
Za rady będę wdzięczny...
2) raczej low, choć wszystko tutaj zależy od tego jakie mikrofony posiadasz i jak są one zasilane i chodzi nie tylko o punkt 2) ale o całe halo
3) na początek proponuję - Auto przynajmniej trudno jest coś popsuć, natomiast co do manualnego możesz popróbować na supporcie z ustawieniami i patrzeć na poziomy wysterowania, pamiętając że często jednak support nie gra tak głośno jak gwiazda
najlepiej wcześniej przejdź się na jakiś koncert potrenować bo zwykle za pierwszym razem nie wychodzi najlepiej,
no i zależy też jeszcze od rodzaju mini dyska, bo niektóre zdaje się mają mocny kompresor w opcji auto co też ma swoje plusy i minusy
ponadto najlepiej nagrywać w dobrej jakości (w zależności od rodzajów MD typy SP, Hi-SP, czy PCM) tylko wtedy trzeba liczyć się ze zmianą dysków w trakcie koncertu (standartowy MD ma max 80 min, hi-MD przy nagrywaniu w PCM - 93 min a przy hi-SP to już ze 3 godziny) co też trwa chwilkę i warto to przećwiczyć by w krytycznym momencie nie wystąpił jakiś error
ale wszystko i tak w największej mierze zależy od jakości i dobrego umieszczenia mikrofonów, oraz oczywiście właściwej publiki dookoła i ładnej pogody
#34
Napisano 16 lipca 2009 - 07:58
2) raczej low, choć wszystko tutaj zależy od tego jakie mikrofony posiadasz i jak są one zasilane i chodzi nie tylko o punkt 2) ale o całe halo
3) na początek proponuję - Auto przynajmniej trudno jest coś popsuć, natomiast co do manualnego możesz popróbować na supporcie z ustawieniami i patrzeć na poziomy wysterowania, pamiętając że często jednak support nie gra tak głośno jak gwiazda
najlepiej wcześniej przejdź się na jakiś koncert potrenować bo zwykle za pierwszym razem nie wychodzi najlepiej,
no i zależy też jeszcze od rodzaju mini dyska, bo niektóre zdaje się mają mocny kompresor w opcji auto co też ma swoje plusy i minusy
ponadto najlepiej nagrywać w dobrej jakości (w zależności od rodzajów MD typy SP, Hi-SP, czy PCM) tylko wtedy trzeba liczyć się ze zmianą dysków w trakcie koncertu (standartowy MD ma max 80 min, hi-MD przy nagrywaniu w PCM - 93 min a przy hi-SP to już ze 3 godziny) co też trwa chwilkę i warto to przećwiczyć by w krytycznym momencie nie wystąpił jakiś error
ale wszystko i tak w największej mierze zależy od jakości i dobrego umieszczenia mikrofonów, oraz oczywiście właściwej publiki dookoła i ładnej pogody
A więc poszperałem trochę na http://taperssection.com/ i oto wnioski:
1) Czułość mikrofonu na Low
2) Poziom zapisu na manual (w trybie auto zbyt często zmienia się poziom zapisu, bo jest zbyt duża dynamika i wychodzi dziwne "falowanie dźwięku", generalnie tryb auto jest raczej do nagrywania mowy), tylko jeszcze ne wiem na jaki poziom 0-30, ale to już będę musiał sprawdzić doświadczalnie, myślę, że 20 będzie ok.
3) koncert będę nagrywał na Hi-MD w trybie PCM, chociaż zastanawiam się nad HI-SP - będzie jakaś różnica w jakości dźwięku?
Co do sprzętu to mam Sony MZ-RH910 + battery pack (Vivanco) + mikrofony Sound Proffesional SP-CMC-22.
#35
Napisano 16 lipca 2009 - 23:55
A więc poszperałem trochę na http://taperssection.com/ i oto wnioski:
1) Czułość mikrofonu na Low
2) Poziom zapisu na manual (w trybie auto zbyt często zmienia się poziom zapisu, bo jest zbyt duża dynamika i wychodzi dziwne "falowanie dźwięku", generalnie tryb auto jest raczej do nagrywania mowy), tylko jeszcze ne wiem na jaki poziom 0-30, ale to już będę musiał sprawdzić doświadczalnie, myślę, że 20 będzie ok.
3) koncert będę nagrywał na Hi-MD w trybie PCM, chociaż zastanawiam się nad HI-SP - będzie jakaś różnica w jakości dźwięku?
Co do sprzętu to mam Sony MZ-RH910 + battery pack (Vivanco) + mikrofony Sound Proffesional SP-CMC-22.
taperssection.com to bardzo zawodowa stronka, natomiast jeśli chodzi o owo dziwne 'falowanie dźwięku' to nie wiem jak jest na RH-910 ale na RH-600 i RH-700 testowałem auto i było wszystko ok, do tego stopnia że teraz prawie wszystko tak nagrywam jak nie mam za dużo fantazji by się bawić w ustawienia
PCM to taka jakość dzwięku jak na regularnej płycie cd a hi-sp jest nieco skompresowane, choć i tak bierze w cuglach empetrujki
w sumie przy takim zestawie myślę, że jak nie masz słuchu Bethovena w swoim najlepszym okresie to różnicy między nagraniem w pcm a hi-sp nie odczujesz a przynajmniej odpada manewrowanie ze zmianą dysku i strata kilkudziesięciu sekund nagrania w okolicach walk on...
#36
Napisano 21 lipca 2009 - 08:34
Kamerę wziąłem pierwszy raz na koncert i powiem szczerze, że jestem pozytywnie zaskoczony jakością dxwięku jak ta nakie amatorskie urządzenie.
Sam koncert bajka.
#37
Napisano 24 lipca 2009 - 13:32
Kwestią techniczną będzie tylko dogranie się już przed koncertem kto stoi w miarę optymalnym miejscu i kogo/co jest w stanie nakręcić najlepiej. Byle się nie dublować.
Co Wy na to?
#40
Napisano 26 lipca 2009 - 14:05
Bez problemu wchodzi do gaci z obiektywem szerokokątnym.
Jak byłem w Chorzowie w 2005 roku to nie brałem nic i żałowałem potem strasznie.
Teraz czas to zmienić!!!!
Ponagrywam też trochę filmików swoim telefonem W595i (3,2mb)
Może obraz nie jest najlepszy, ale za to dźwięk zabójczy Byłem ostatnio na pewnym koncercie i audio wymiatało !!!
Bootleg z Chorzowa 06.08.2009r.
http://rapidshare.co..._06.08.2009.zip
Moje zdjęcia z koncertu w Chorzowie 06.08.2009:
http://picasaweb.goo...06082009Zdjecia
Dodaj odpowiedź
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych