Skocz do zawartości


Efekty, naciągi, przystawki- sprawy drugorzędne?


11 replies to this topic

#1 Guest_Mrówa_*

Guest_Mrówa_*
  • Guests

Napisano 30 stycznia 2007 - 22:44

Co najwazniejsze jest w danym instrumencie? Wiele osób myśli gitara, i nic więcej, a tak naprawde najmniejsze szczegóły mają wpływ na ogólne brzmienie instrumentu...
Posłużę się tutaj przykładem gitary.
Wiele osób o solówkach i grze The Edge'a mówi że to magia itp. I większość tych osób mówi że jego sie nie da podrobić....bzdura....właśnie najdrobniejsze szczegóły tu decydują..Edek ma po prostu nosa do wyboru gitar, efektów i techik grania danego utworu....Bo mówicie: Solówka do "Bulleta" wgniata...A jeżeli się zagra na Explorerze, bez slide'u i ruchomego mostka to bedzie kapsko a nie Bullet....Najważniejszymi czynnikami jest więc- Rodzaj Mostka, Technika gry, no i jeszcze efekt bo the fly bez fuzza brzmi jak....hehe :wink:
Tyle odemnie, wybaczcie taki chaos, ale jestem zmeczony po wspinaczce 8 godzinnej, cały dzień mnie w domu nie było i te sprawy :wink:
Teraz głos niech zabiorą eksperci od pozostałych instrumentów(Eve, Conr4d, Evay), oraz inni gitarzyści( prawda acr?) :P

dobranoc 8)

#2 eveglider

eveglider

    she travels outside of karma

  • Moderatorzy
  • 930 Postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:'out of this world'

Napisano 31 stycznia 2007 - 08:43

Podobnie jest też w przypadku perkusji :) Brzmienie zależy nie tylko od techniki i możliwości muzyka ale również od:
- firmy bębnów i surowców, czyli rodzaj drewna i użytych lakierów itp.

- firmy talerzy, stopu i z jakich zostały wykonane i od sposobu, i tak np. najpopularniejsze są stopy CuSn 8 i 20 ale dźwięk talerzy zależy również od tego czy został wykonany maszynowo czy był też ręcznie kuty (to drugie lepsze:)) (a Paiste rządzi;))

- naciagów - tu również firma się liczy (Remo, Evans, Pearl) i sposób wykonania ponieważ ile stylów muzycznych tyle różnych kombinacji w budowie takiej membrany (perforacje, wentylacje, dwie warstwy, jedna, tłumiki.. i wiele innych)

- strojenia bębnów - tu również gama możliwości ponieważ jak już mamy określony naciąg to wcale nie powiedziane, że musi tak a tak brzmieć ;) Jeden perkusista lubi nastroić bęben wysoko, inny nisko, jeszcze inny lubi mieć np. naciąg i rezonans (czyli dolny naciąg) różnie nastrojone :)

- pałek :D tak.. wbrew pozorom pałki mają niemałe znaczenie ponieważ wykonywane są z różnego rodzaju drewna, mogą być ciężkie bądź lekkie, grube bądź cienkie i zakończone różnymi rodzajami główek i wszystkie te cechy składają się na oznaczenie pałek - ich symbol w nazwie. Nasz Larry używa modelu 5A czyli względnie wąskie jajowatego kształtu końcówki ;)

To chyba tyle, ale mogłam o czymś zapomnieć... ;)

wszystko co genialne jest proste
heartland
szukam sponsora do wystrzelenia mnie w kosmos!..


#3 conr4d

conr4d

    Użytkownik

  • Members
  • 2 255 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wałbrzych

Napisano 31 stycznia 2007 - 11:46

No i od sposobu uderzenia oczywiście.

rimshot - używane np. przy Bullet The Blue Sky, Vertigo. Uderzenie jednocześnie w naciąg i obręcz. Pałka wtedy nie odbija się od naciągu, dźwięk jest potężniejszy
rimclick - np. Original of The Species (początek), Larry raczej rzadko używa tego typu uderzenia, chociaż na HTDAAB już jest tego całkiem spoko. Uderzenie w obręcz, słychać coś w tylu clicku

eve, poprawiaj mnie! Ty o tym wiesz więcej ;-)

Jeśli chodzi o talerze to uderzając oczywiście w różne części i pod różnym kątem też uzyskamy inny dźwięk.
Dla wielu z Was perkusja to tylko uderzanie, ale to naprawdę kupa ciężkiej roboty. Ja sam gdy zaczynałem przygodę z perkusją zdziwiłem się, że można ją stroić, nadając jej wyższy lub niższy dźwięk ;-)

#4 pablo

pablo

    26 lat z U2...

  • Members
  • 1 594 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock / Warszawa

Napisano 31 stycznia 2007 - 12:10

Jak się czyta magazyn "Gitarzysta" to można wielu rzeczy się dowiedzieć. Tam dla dziennikarzy wszystko jest ważne i wszystko wpływa na brzmienie instrumentu.
Nawet to z jakiego materiału jest wykonane siodełko (element między gryfem a główką) i jaka powinna być głębokość rowków na struny w siodełku :D :D :D
To akurat jest przypadek ekstremalny, ale większość uwag, porad, opisów była naprawdę ciekawa.

Niestety z uwagi na postępujące pogorszenie treści zawartej w tym magazynie, nie przedłużyłem prenumeraty na kolejny rok. :(

#5 Johnny99

Johnny99

    Nothingman

  • Members
  • 10 523 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Club Tip Top

Napisano 31 stycznia 2007 - 13:32

Wiele osób o solówkach i grze The Edge'a mówi że to magia itp.(...)bzdura


A niektórzy uważają też, że miłość to magia itd. a tymczasem to tylko reakcja chemiczna w mózgu, prawda ?

I większość tych osób mówi że jego sie nie da podrobić.


Wszystko się da podrobić. Problem zaczyna się wtedy, kiedy trzeba coś wymyślić.

#6 acr

acr

    mam tu fajne drzewko

  • Moderatorzy
  • 17 741 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:skądinąd.

Napisano 31 stycznia 2007 - 14:24

Oczywiście że nie drugorzędne, w grze na gitarze przy osiąganiu odpowiedniego dla nas najważniejsze są efekty - przynajmniej na początku gry. Wtedy możemy się zadowolić brzmieniem zbliżonym do oryginału utworu który chcemy zagrać, albo sami wykombinować coś w miarę ciekawego. Schody zaczynają się kiedy chcemy uzyskać takie samo brzmienie, albo zależy nam na jakimś konkretnym, nieosiągalnym z naszym sprzętem, wtedy niestety, liczy się już model gitary, pick-up'y, wszelkie ustawienia.

Heh, próbowałem grać kawałki U2 bez delay'a, czasem się da nawet nienajgorzej jak się umiejętnie zagra, ale czasem to tragedia i niewiadomo-co takie.

Co do magii - wszystko można sprowadzić do prostych zależności chemicznych i fizycznych, miłośc, muzykę, tylko po co.. :)

#7 U2roopa

U2roopa

    Użytkownik

  • Root Admin
  • 6 527 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa

Napisano 01 lutego 2007 - 17:11

Byłoby to dla mnie bardzo przyjemne uczucie, gdyby inni gitarzyści kopiowali moje brzmienie i naśladowali mój sposób gry. Z drugiej strony uważam, że jeśli będą to robić, to tak czy inaczej, przypuszczalnie nie uda im się osiągnąć takiego samego brzmienia (śmiech). Ale potraktowałbym to jako duży komplement.


Zawsze mi się podobała ta wypowiedź Edka:)...

I jeszcze coś o delay'u:

MIKS: Wiadomo od dawna, że korzystasz z prawie wszystkich dostępnych na rynku delayów. Przejdźmy może do tajemnicy twoich ustawień…

The Edge: (śmiech) To długa historia. Wszystkie moje stare delaye były do siebie podobne. Żaden z nich, w przeciwieństwie do współczesnego sprzętu, nie miał możliwości odczytywania parametrów na display`u. Tak więc, po zdobyciu pewnego doświadczenia w przeciągu lat, przyzwyczaiłem się do tego, aby ustawiać je ze słuchu. (Słuch Edge`a jest w najwyższym stopniu wytrenowany i wrażliwy. Zespół ceni u niego tę zaletę.). Dzisiaj moje settings służyłyby tylko do tego, aby wielokrotnie je odczytywać. Jednak to mnie nie interesuje. Ale gdy dzisiaj ustawię na moim delayu pewną „rate”, natychmiast wychodzi z kontrolki Flood ze swoim kalkulatorem i oblicza – nie pytaj mnie jak – czas opóźnienia.
Ja mam uszy, Flood wiedzę i odpowiednie programy komputerowe, a wszystko po to, aby pozyskać odpowiednie tempo dla danej piosenki. Nie posiadam jednak jakiejś szczególnej recepty, czy generalnego ogólnego schematu, który mógłbym ci zdradzić. Jestem za bardzo zafascynowany różnymi echoefekteami. To echo może brzmieć bardzo naturalnie, ale również może być zastąpione czymś innym. Przede wszystkim można osiągnąć, bardzo interesujące nastroje. Uważam, że jest to dla mnie najbardziej przydatny sprzęt.

MIKS: Twój sposób gry jest bardzo zdyscyplinowany. Mogę sobie wyobrazić, jak wiele czasu spędzasz z Desem Broadway`Em, z waszym stage-sequence-controller, aby zagrać taki multimedialny spektakl jak „ZOO TV”.

The Edge: To prawda! Podczas naszej trasy z programem „ZOO TV” zastosowaliśmy kilka sequencerów, aby zrealizować fragmenty na perkusję i instrumenty klawiszowe. Oznaczało to oczywiście, że przy utworach mocno związani byliśmy tempem ich wykonania. Mnie jako gitarzystę bardziej, to bawiło, ponieważ kiedy nasza sekcja rytmiczna opanowała tempo, ja regularnie miałem trudności z czasem opóźnień.
Obecnie dopracowaliśmy wszystkie fragmenty do mojego delay-settings co do jednej setnej sekundy.


Pozdrawiam

roopa

#8 foxon

foxon

    Użytkownik

  • Members
  • 13 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Lubelski

Napisano 01 grudnia 2007 - 15:15

Hej! To moja pierwsza wizyta na tym forum, więc na początek chciałem powiedzieć: witam wszystkich panów i wszystkie panie bardzo serdecznie: :) A teraz do rzeczy... Czy ktoś z Was może wie, jakich naciągów używa Larry? Znalazłem dzisiaj zdjęcie, na którym wygląda to na pinestripy, ale nie jestem pewien...

#9 Zigy Stardust

Zigy Stardust

    senior forumowy

  • Members
  • 1 570 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zigylandia

Napisano 14 lipca 2008 - 13:05

Mam pytanie do doświadczonych forumowych perkusistów, chcialbym kupić używaną perkusję na allegro - czy ktoś mógłby mi coś doradzić?? to znaczy odrazu gadam że nie znam się na tym wszystkim i nigdy nie grałem ale chce spróbować :) chcialbym kupic perkusję ktora będzie mi slużyć przez długi okres i będzie nadawała się nie tylko na początek ale i póżniej gdy już naucze się powiedzmy przeciętnie już grać(co pewnie nigdy nie nastąpi :P ).
z góry dzięki

#10 eveglider

eveglider

    she travels outside of karma

  • Moderatorzy
  • 930 Postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:'out of this world'

Napisano 14 lipca 2008 - 17:49

Na ile będę potrafiła na tyle chętnie posłużę pomocą ;) Jak masz coś na oku to wklejaj, a ja też się rozejrzę.

edit. Kurcze w sumie nie wiem czy się zawieram w kategoriach pytania bo primo doświadczona nie jestem a po drugie nie perkusista ;D

Użytkownik eveglider edytował ten post 14 lipca 2008 - 17:51

wszystko co genialne jest proste
heartland
szukam sponsora do wystrzelenia mnie w kosmos!..


#11 Guest_QuickShowerJam_*

Guest_QuickShowerJam_*
  • Guests

Napisano 14 lipca 2008 - 17:53

My dziś z Conr4dem widzieliśmy świetne perkusje [elektroniczne] i gralismy na nich (no, moze mi 'troche' gorzej szlo)....bylo \m/
Takie perki sa swietne do grania, jak sie mieszka w bloku. Az sobie kupie, moze za rok.

#12 conr4d

conr4d

    Użytkownik

  • Members
  • 2 255 Postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wałbrzych

Napisano 14 lipca 2008 - 20:09

Ostatnio jestem zafascynowany perkusjami elektronicznymi, polecam Ci NA POCZĄTEK ALESIS DM5 Kit. Chyba, że masz do wydania trochę więcej ;-)



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych