Playback na popmarcie?
#1 Guest_Mrówa_*
Napisano 21 stycznia 2007 - 19:56
Nie wiem, jak to jest z innymi utworami, ale podczas Wowy, na poczatku po basie adama, wchodzi larry z perką, tzn. teoretycznie wchodzi, bo larry siedzi biernie, a no właśnie....skąd wydobywaja sie dźwieki perki?
Tych którzy mają koncert, to może niech sie podzielą swoim zdaniem, bo nie wiem czy tylko ja mam takie zwidy?
A ci co nie mają, to mogę nagrać 8)
#3
Napisano 21 stycznia 2007 - 20:30
oglądałem dziś popmart z mexico city, i doszedłem do takich oto wniosków.
Nie wiem, jak to jest z innymi utworami, ale podczas Wowy, na poczatku po basie adama, wchodzi larry z perką, tzn. teoretycznie wchodzi, bo larry siedzi biernie, a no właśnie....skąd wydobywaja sie dźwieki perki?
Tych którzy mają koncert, to może niech sie podzielą swoim zdaniem, bo nie wiem czy tylko ja mam takie zwidy?
A ci co nie mają, to mogę nagrać 8)
koncert nie był puszczany na żywca, tylko poddany konkretnej obróbce, więc może stąd te 'niedociągnięcie' ze strony ekipy montującej.
#5
Napisano 21 stycznia 2007 - 20:54
Ale spokojnie, z taśmy jest tylko to.
Btw. na pierwszym koncercie PopMartu w Las Vegas w tle leciał fajny elektroniczny beat, to akurat było w całości z taśmy.
#7
Napisano 22 stycznia 2007 - 11:33
#8
Napisano 22 stycznia 2007 - 12:35
"Ola" nie było z playbacku, moim zdaniem wyraźnie to słychać, i dla mnie jest to zdecydowanie pojedyńcze, edżowe pokrzykiwanie, żadnych chórałów. A nawet gdyby było więcej głosów, to przypominam, że na tej trasie Larry miał swój mikrofon
#9
Napisano 22 stycznia 2007 - 13:20
"Ola" nie było z playbacku, moim zdaniem wyraźnie to słychać, i dla mnie jest to zdecydowanie pojedyńcze, edżowe pokrzykiwanie, żadnych chórałów. A nawet gdyby było więcej głosów, to przypominam, że na tej trasie Larry miał swój mikrofon Smile
A widziałeś DVD z Mediolanu ? Larry miał mikrofon tylko podczas kilku kawałków, Elevation, Miracle Drug ( a i wtedy tylko do pewnego momentu ), i nie wiem, czy gdzieś jeszcze.
#12
Napisano 22 stycznia 2007 - 16:46
01. Elevation - tutaj jest stosunkowo dużo podkładu, mamy tam jak to nazwał acr dzwoneczki, również taki dziwny dźwięk w tle czasami!
02. Beatiful Day - tutaj postarano się przede wszystkim o przestrzenność dźwięku, mamy skrzypeczki, mamy również podczas "see the..." w tle takie "oddychanie" Lorda Vadera ;-D
03. Until - porównując go do poprzednich piosenek jest tutaj raczej mało podkładu, a konkretniej, nie jest on tak słyszalny. Przez całą piosenkę w
tle można usłyszeć delikatnie plumkanie.
04. New Year's Day - podkładu brak, oczywiście dla samego zespołu, w tle
metronom, delikatnie wybijany dźwiękiem podobnym do uderzenia w hi-hat
05. I Will Follow - podkładu brak, jw.
06. Sunday Bloody Sunday - jw.
07. Stuck In A Moment - oj, Daniel sobie nie żałował, w tle słyszymy coś na wzór organów, w refrenie znów wchodzą dzwoneczki, a pod koniec trąbeczki!
08. Desire - brak podkładu
09. Kite - oczywiście skrzypce to motyw z taśmy
10. Angel of Harlem - brak podkładu
11. Please - wersja z Elevation pozbawiona jest podkładu, wersja z Popmartu to inna bajka
12. Bad - od początku słychać hmm...no właśnie co? ;-) Nie mam pojęcia jak to nazwać, ale to leci przez całą piosenkę, miejscami dochodzą jakieś akcenty.
13. When I Look At The World pomijamy ;-)
14. Where The Streets Have No Name - skrzypce na początku tasiemka
15. I Still Haven't Found - brak podkładu
16. Pride - podkładu brak
17. Bullet The Blue Sky - podkładu również brak
18. What's Going On - skrzypce w tle
19. New York - słychać perkusje, głównie hi-hat i troszeczkę werbla
20. One - za przeproszeniem, tutaj jest tego w cholerę i bez podkładu ta piosenka brzmi totalnie inaczej. Skrzypce i wycie bizona ;-D
21. Walk On - dzwoneczki po raz enty, pod koniec mamy jeszcze klawisze
Dodam jeszcze klasyki
With or Without You - oczywiście na początku perkusja leci z taśmy, Larry dopiero po kilku chwilach wchodzi na tomie i floor tomie (mowa o Elevation Tour)
Mysterious Ways - to jest totalny majstersztyk, na początku słyszymy skrzypce i "grzechotanie", na każde uderzenie werbla wchodzi jeszcze dzwoneczek, w refrenie skrzypce można usłyszeć jeszcze dokładniej, a najbardziej w momencie kiedy Edge zaczyna solo i tak do końca. Jeśli chodzi o Larry'ego to on wydaje taki wysoki dźwięk w zwrotkach poprzez uderzanie w tzw. cowbell który jest blisko werbla ;-)
All I Want Is You - skrzypce również dają tutaj baardzo dużo
No...to tyle ode mnie ;-)
#13
Napisano 22 stycznia 2007 - 17:01
03. Until - porównując go do poprzednich piosenek jest tutaj raczej mało podkładu, a konkretniej, nie jest on tak słyszalny. Przez całą piosenkę w
tle można usłyszeć delikatnie plumkanie.
To shaker, podkłada panom rytm także w kilku innych piosenkach, spełniając funkcję metronomu. Zapomniałeś o wyciach gitarowych na wstępie.
04. New Year's Day - podkładu brak, oczywiście dla samego zespołu, w tle
metronom, delikatnie wybijany dźwiękiem podobnym do uderzenia w hi-hat
Chyba nie o tym mówisz. Klasyczny rytmik metronomu pojawia się tylko w słuchawkach muzyków np. we fragmentach akustycznych, i jest niesłyszalny dla publiczności ( natomiast słychać go na sounboardach z " earpiece " ). Ale także na widowni w NYD słychać podobny shaker jak wyżej. Tak samo było na każdej trasie, chyba od JT Tour.
07. Stuck In A Moment - oj, Daniel sobie nie żałował, w tle słyszymy coś na wzór organów, w refrenie znów wchodzą dzwoneczki, a pod koniec trąbeczki!
Na Vertigo trąbek i klawiszy ( o ile pamiętam ) brak, za to mamy coś w rodzaju harmonii
12. Bad - od początku słychać hmm...no właśnie co? ;-) Nie mam pojęcia jak to nazwać, ale to leci przez całą piosenkę, miejscami dochodzą jakieś akcenty.
Ja i Acr nazywamy to " dzwoneczkami " Jest też tło organowe ( nie było go na Popmarcie, i m.in. dlatego były to tak słabe wersje )
17. Bullet The Blue Sky - podkładu również brak
Nie całkiem. W refrenie są wejścia " przestrzennej " gitary.
20. One - za przeproszeniem, tutaj jest tego w cholerę i bez podkładu ta piosenka brzmi totalnie inaczej. Skrzypce i wycie bizona ;-D
A jak bardzo, to można było się przekonać na którymś Popmarcie ( bodajże Santiago ), gdzie taśma się zepsuła :D A już na pewno w Santiago podczas Please taśma została puszczona za późno, i szła " nierówno " z zespołem, więc przed drugą zwrotką ją wyłączyli Też wyjątkowa wersja.
21. Walk On - dzwoneczki po raz enty, pod koniec mamy jeszcze klawisze
Nie ręczę za to, ale słyszałem, że akurat klawisze w Walk On z playbacku nie były. Dogrywał je na żywo Terry Lawless, z ukrycia. Podobnie na Vertigo w SYCMIOYO w części " operowej " wyraźnie słychać drugą gitarę - też raczej nie leci z taśmy, pewnie dogrywa ją Dallas.
All I Want Is You - skrzypce również dają tutaj baardzo dużo
Ale tylko na Love Town, później już z tego co pamiętam nie korzystali w tym utworze z podkładu.
#14
Napisano 22 stycznia 2007 - 17:14
04. New Year's Day - podkładu brak, oczywiście dla samego zespołu, w tle
metronom, delikatnie wybijany dźwiękiem podobnym do uderzenia w hi-hat
Chyba nie o tym mówisz. Klasyczny rytmik metronomu pojawia się tylko w słuchawkach muzyków np. we fragmentach akustycznych, i jest niesłyszalny dla publiczności ( natomiast słychać go na sounboardach z " earpiece " ). Ale także na widowni w NYD słychać podobny shaker jak wyżej. Tak samo było na każdej trasie, chyba od JT Tour.
Chodziło mi dokładnie o to samo ;-)
Nie ręczę za to, ale słyszałem, że akurat klawisze w Walk On z playbacku nie były. Dogrywał je na żywo Terry Lawless, z ukrycia. Podobnie na Vertigo w SYCMIOYO w części " operowej " wyraźnie słychać drugą gitarę - też raczej nie leci z taśmy, pewnie dogrywa ją Dallas.
W każdym razie żaden z członków U2 nie gra na klawiszach podczas Walk On ;-D
All I Want Is You - skrzypce również dają tutaj baardzo dużo
Ale tylko na Love Town, później już z tego co pamiętam nie korzystali w tym utworze z podkładu.
Na pewno korzystali podczas Elevation Tour i Vertigo Tour.
W każdym razie jestem pełen podziwu dla całego zaplecza U2, które niesamowicie szybko reaguje na zmiany w piosence. To może jeszcze tak Vertigo Tour objedziemy? ;-D
#16
Napisano 22 stycznia 2007 - 19:56
09. Kite - oczywiście skrzypce to motyw z taśmy
śmiej twierdzić, że podczas wersji studyjnej ani koncertowej nie ma mowy o żadnych skrzypcach.
Edek gra ten wstęp na slide do gitary, zresztą nie tylko wstep :wink:
Śmiem twierdzić że się mylisz :)
To para-para-paraa-para.. jest z taśmy, może nazwanie tego skrzypkami jest mylące, ale w kazdym razie coś takiego jest. Dopiero potem Edż wchodzi ze slide'm. W Bostonie zdaje się to nieźle widać, ale może niech sę Johnny wypowie, on zna ten koncert na pamięć, ja już nie pamiętam jak to tam dokładnie wygląda.
#17 Guest_Mrówa_*
Napisano 22 stycznia 2007 - 20:01
09. Kite - oczywiście skrzypce to motyw z taśmy
śmiej twierdzić, że podczas wersji studyjnej ani koncertowej nie ma mowy o żadnych skrzypcach.
Edek gra ten wstęp na slide do gitary, zresztą nie tylko wstep :wink:
Śmiem twierdzić że się mylisz
To para-para-paraa-para.. jest z taśmy, może nazwanie tego skrzypkami jest mylące, ale w kazdym razie coś takiego jest. Dopiero potem Edż wchodzi ze slide'm. W Bostonie zdaje się to nieźle widać, ale może niech sę Johnny wypowie, on zna ten koncert na pamięć, ja już nie pamiętam jak to tam dokładnie wygląda.
śmiem twierdzić że nie oglądałem bostonu aczkolwiek mam slejn kestel i tam jest wyraźnie pokazany edge ze slidem.Nie wiem jak to jest podczas innych koncertów ale tak w slejn jest :PPP
aczkolwiek mógł mieć wtedy edek kiepskie dzień i nie chciało mu sie zbytnio grać
#19
Napisano 22 stycznia 2007 - 20:15
śmiem twierdzić że nie oglądałem bostonu aczkolwiek mam slejn kestel i tam jest wyraźnie pokazany edge ze slidem.Nie wiem jak to jest podczas innych koncertów ale tak w slejn jest :PPP
aczkolwiek mógł mieć wtedy edek kiepskie dzień i nie chciało mu sie zbytnio grać :P
Jest pokazany ze slide'em bo on tam gra slide'em, ale nie wszystkie dźwięki, tylko tenże własnie slide! :D Pierwsze dźwięki, te pierwsze po "this is for Bob Hewson" są z taśmy, dopiero po pięciu czy sześciu sekundach to co wchodzi to Edge na gitarze.
Dodaj odpowiedź
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych