Regulamin
Witam,
oto propozycja Regulaminu, zanim go umieścimy proponuję go ulepszyć. Czyli rzucajcie propozycjami co powinno się w nim znaleźć, a czego nie powinno być itd. Przepraszam za formatowanie, ale jest to wersja "na brudno", w oryginale wszystko się pięknie ułoży, pokoloruje itd.
§1.
Zasady ogólne:
§2.
Topiki i posty:
1. Na forum nie można publikować treści, które są sprzeczne z prawem polskim i międzynarodowym, są szowinistyczne, antysemickie, rasistowskie, homofobiczne, wulgarne i obraźliwe. Nie wolno umieszczać treści nawołujących do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej i innych.
2. Tematy należy umieszczać w odpowiednich dla nich kategoriach (np. "The Newspaper Says" - dla ułatwienia wszystkie kategorie mają podpisy). Tematy napisane w nieodpowiednim dziale zostaną przesunięte
3. Zespół Obsługi Forum ma prawo do zmiany, zamknięcia, a nawet usunięcia tematu bez ostrzeżenia.
4. Zakaz używania przekleństw i wulgaryzmów.
5. Nie wolno pisać dwóch postów zaraz pod sobą w jednym temacie. W celu dodania czegoś do swojej wiadomości należy użyć edycji. Wyjątkiem jest sytuacja, w której, dodajemy posta do tematu, który nie był dawno poruszany, a mamy informację, która go uaktualni i wniesie coś do dyskusji na forum.
6. Staraj się unikać wypowiedzi ograniczających się do "tak", "zgadzam się" itp. Przedstaw własne argumenty.
7. Posty należy pisać w sposób jasny i zrozumiały.
8. Staraj się pisać poprawnie, bez błędów językowych.
9. Wszelkie uwagi o błędach ortograficznych czy interpunkcyjnych załatwia się poprzez prywatne wiadomości.
10. Posty zawierające emotikonę lub ich ciąg oraz posty zawierające długie ciągi znaków interpunkcyjnych (np. !!!!!!!!!!!!!!!!!!) i nic więcej są traktowane jako nie wnoszące nic do dyskusji i będą kasowane.
11. Zespół Obsługi Forum (Administratorzy i Moderatorzy) ma prawo do usunięcia postu, który obraża w jakiś sposób innych Użytkowników.
12. Na Forum nie można publikować postów, przekazywać informacji, obrazów i innych form przekazów od użytkowników, którzy są zabanowani. Takie przekazy będą kasowane
§3.
Konsekwencje karne:
Aby ograniczyć uciążliwe zachowania na Forum opracowano system ostrzeżeń.
System dotyczy osób, które łamią Regulamin Forum, a w szczególności:
- jawnie obrażają innych,
- doprowadzają do awantur na Forum,
- zamieszczają posty bez związku z dyskusją (przypadkowe, nieoczekiwane treści),
- przeprowadzają crossposting z poziomu Forum, tj. zamieszczają ten sam post/temat w kilku miejscach jednocześnie,
- mimo opcji edycji wysyłają w krótkich odstępach czasu kilka postów, z których każdy lakonicznie uzupełnia poprzedni,
- wbrew ponawianym prośbom uporczywie rozwijają w dyskusjach podwątki oddalające od głównych zagadnień tematu,
- używają wulgarnego słownictwa,
- bez uzasadnienia zakładają dla siebie więcej niż jedno konto na Forum.
- złośliwie i z premedytacją przeszkadzają Obsłudze Forum, tworząc bałagan i nieład.
Przewidziane konsekwencje:
1 ostrzeżenie: upomnienie regulaminowe (bez kary)
2 ostrzeżenie: zawieszenie możliwości publikacji postów na 24 godziny
3 ostrzeżenie: pięciodniowa premoderacja postów
4 ostrzeżenie: dwunastodniowa premoderacja postów
5 ostrzeżenie: zawieszenie możliwości publikacji postów na miesiąc
Premoderacja wiąże się z dodatkowym nadzorem i koniecznością zatwierdzania przed publikacją każdego wpisu wysłanego przez nadzorowanego użytkownika. Minimalny czas oczekiwania na zatwierdzenie wpisu: 15 minut, maksymalny - 15 godzin.
Kolejny etap: ban
Ban (tymczasowy lub definitywny, w zależności od przypadku) to kara przeznaczoną dla osób łamiących Regulamin Forum, w tym notorycznie awanturujących się, mnożących swoje profile na Forum, zaśmiecających tematy (spamowanie, czatowanie, rozwijanie podwątków), złośliwie przeszkadzających innym w dyskusjach, a jednocześnie wielokrotnie upominanych (wykorzystano wszystkie 5 ostrzeżeń).
Ostrzeżenia będą kierowane do użytkownika dokładnie w przedstawionej kolejności (od pierwszego do piątego). Pozostając na pierwszym poziomie ostrzeżeń można jednak uniknąć dalszych konsekwencji, o czym wspomniano poniżej.
Uzupełnienie
Sygnatury użytkowników podlegają zasadom dotyczących postów, w przypadku łamania zasad moderator może zabronić użytkownikowi modyfikacji podpisu.
Skutek poprawy:
Jeżeli użytkownik otrzymał tylko jedno ostrzeżenie (upomnienie regulaminowe), a w ciągu 30 dni nie otrzyma kolejnego, to jego konto ostrzeżeń zostanie wyzerowane. W takiej sytuacji kolejne jego ostrzeżenie będzie traktowane jako pierwsze.
Powyższa zasada dotyczy również użytkowników ukaranych przed wprowadzeniem Regulaminu.
O ostrzeżeniach (kto, za co i jaki poziom) Użytkownicy Forum będą informowani w dziale Forum > "Leave It Behind" > "Ostrzeżenia".
§3.
Regulamin działu A/V:
W przygotowaniu...
Postanowienia końcowe:
1. Jeśli masz jakiś problem techniczny, opisz go w dziale Forum > ?Leave It Behind? > "Pytania do moderatorów forum". Jeśli problem dotyczy Twojego konta (np. zmiana nicka itp.), zgłoś się do administratorów Forum (PM, E-MAIL, GG).
2. Jeśli masz jakieś uwagi, co do przestrzegania regulaminu na Forum skontaktuj się z Zespołem Obsługi Forum (Administratorzy i Moderatorzy).
3. W sprawach spornych, a nie objętych Regulaminem, a także w przypadku interpretacji zapisów Regulaminu, ostateczną i wiążącą decyzję podejmuje Zespół Obsługi Forum (Administratorzy i Moderatorzy).
4. O wszelkich zmianach w Regulaminie Użytkownicy Forum będą informowani w dziale Forum > "Leave It Behind" > "Zmiany w Regulaminie".
Powyższy Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji na Forum. Przyjmujemy, że wcześniej obowiązywał Regulamin nieformalny, którym były podstawowe zasady Netykiety.
oto propozycja Regulaminu, zanim go umieścimy proponuję go ulepszyć. Czyli rzucajcie propozycjami co powinno się w nim znaleźć, a czego nie powinno być itd. Przepraszam za formatowanie, ale jest to wersja "na brudno", w oryginale wszystko się pięknie ułoży, pokoloruje itd.
§1.
Zasady ogólne:
- Celem niniejszego regulaminu nie jest ograniczanie swobody korzystania z forum, ani tym bardziej ograniczanie dostępu do niego komukolwiek. Regulamin jest zbiorem zasad, których przestrzeganie ma pozwolić wykorzystać narzędzie, jakim jest forum w sposób optymalny.
- Każda osoba korzystająca z forum jest zobowiązana to przestrzegania niniejszego regulaminu. Nieznajomość regulaminu nie jest wytłumaczeniem w sytuacji jego łamania.
- Możliwość pisania na forum mają tylko osoby zarejestrowane.
- Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto, z którego będzie pisał posty.
- Zakaz prowadzenia prywatnych wojen. Forum jest miejscem kulturalnych dyskusji.
- Wszelakie sprawy prywatne należy rozwiązywać za pośrednictwem prywatnych wiadomości.
- Na forum zabrania się umieszczania treści powszechnie uznanych za obraźliwe (pornografia, zboczenia, itp.).
- Nie można używać takiego samego avatara jak inni. Wyjątkiem są avatary z dostępnej galerii na forum.
- Sygnatura użytkownika nie może zawierać elementów, które zaburzają estetykę strony lub są niewidoczne dla użytkownika. Podpis może zawierać do dwóch linków zewnętrznych.
§2.
Topiki i posty:
1. Na forum nie można publikować treści, które są sprzeczne z prawem polskim i międzynarodowym, są szowinistyczne, antysemickie, rasistowskie, homofobiczne, wulgarne i obraźliwe. Nie wolno umieszczać treści nawołujących do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej i innych.
2. Tematy należy umieszczać w odpowiednich dla nich kategoriach (np. "The Newspaper Says" - dla ułatwienia wszystkie kategorie mają podpisy). Tematy napisane w nieodpowiednim dziale zostaną przesunięte
3. Zespół Obsługi Forum ma prawo do zmiany, zamknięcia, a nawet usunięcia tematu bez ostrzeżenia.
4. Zakaz używania przekleństw i wulgaryzmów.
5. Nie wolno pisać dwóch postów zaraz pod sobą w jednym temacie. W celu dodania czegoś do swojej wiadomości należy użyć edycji. Wyjątkiem jest sytuacja, w której, dodajemy posta do tematu, który nie był dawno poruszany, a mamy informację, która go uaktualni i wniesie coś do dyskusji na forum.
6. Staraj się unikać wypowiedzi ograniczających się do "tak", "zgadzam się" itp. Przedstaw własne argumenty.
7. Posty należy pisać w sposób jasny i zrozumiały.
8. Staraj się pisać poprawnie, bez błędów językowych.
9. Wszelkie uwagi o błędach ortograficznych czy interpunkcyjnych załatwia się poprzez prywatne wiadomości.
10. Posty zawierające emotikonę lub ich ciąg oraz posty zawierające długie ciągi znaków interpunkcyjnych (np. !!!!!!!!!!!!!!!!!!) i nic więcej są traktowane jako nie wnoszące nic do dyskusji i będą kasowane.
11. Zespół Obsługi Forum (Administratorzy i Moderatorzy) ma prawo do usunięcia postu, który obraża w jakiś sposób innych Użytkowników.
12. Na Forum nie można publikować postów, przekazywać informacji, obrazów i innych form przekazów od użytkowników, którzy są zabanowani. Takie przekazy będą kasowane
§3.
Konsekwencje karne:
Aby ograniczyć uciążliwe zachowania na Forum opracowano system ostrzeżeń.
System dotyczy osób, które łamią Regulamin Forum, a w szczególności:
- jawnie obrażają innych,
- doprowadzają do awantur na Forum,
- zamieszczają posty bez związku z dyskusją (przypadkowe, nieoczekiwane treści),
- przeprowadzają crossposting z poziomu Forum, tj. zamieszczają ten sam post/temat w kilku miejscach jednocześnie,
- mimo opcji edycji wysyłają w krótkich odstępach czasu kilka postów, z których każdy lakonicznie uzupełnia poprzedni,
- wbrew ponawianym prośbom uporczywie rozwijają w dyskusjach podwątki oddalające od głównych zagadnień tematu,
- używają wulgarnego słownictwa,
- bez uzasadnienia zakładają dla siebie więcej niż jedno konto na Forum.
- złośliwie i z premedytacją przeszkadzają Obsłudze Forum, tworząc bałagan i nieład.
Przewidziane konsekwencje:
1 ostrzeżenie: upomnienie regulaminowe (bez kary)
2 ostrzeżenie: zawieszenie możliwości publikacji postów na 24 godziny
3 ostrzeżenie: pięciodniowa premoderacja postów
4 ostrzeżenie: dwunastodniowa premoderacja postów
5 ostrzeżenie: zawieszenie możliwości publikacji postów na miesiąc
Premoderacja wiąże się z dodatkowym nadzorem i koniecznością zatwierdzania przed publikacją każdego wpisu wysłanego przez nadzorowanego użytkownika. Minimalny czas oczekiwania na zatwierdzenie wpisu: 15 minut, maksymalny - 15 godzin.
Kolejny etap: ban
Ban (tymczasowy lub definitywny, w zależności od przypadku) to kara przeznaczoną dla osób łamiących Regulamin Forum, w tym notorycznie awanturujących się, mnożących swoje profile na Forum, zaśmiecających tematy (spamowanie, czatowanie, rozwijanie podwątków), złośliwie przeszkadzających innym w dyskusjach, a jednocześnie wielokrotnie upominanych (wykorzystano wszystkie 5 ostrzeżeń).
Ostrzeżenia będą kierowane do użytkownika dokładnie w przedstawionej kolejności (od pierwszego do piątego). Pozostając na pierwszym poziomie ostrzeżeń można jednak uniknąć dalszych konsekwencji, o czym wspomniano poniżej.
Uzupełnienie
Sygnatury użytkowników podlegają zasadom dotyczących postów, w przypadku łamania zasad moderator może zabronić użytkownikowi modyfikacji podpisu.
Skutek poprawy:
Jeżeli użytkownik otrzymał tylko jedno ostrzeżenie (upomnienie regulaminowe), a w ciągu 30 dni nie otrzyma kolejnego, to jego konto ostrzeżeń zostanie wyzerowane. W takiej sytuacji kolejne jego ostrzeżenie będzie traktowane jako pierwsze.
Powyższa zasada dotyczy również użytkowników ukaranych przed wprowadzeniem Regulaminu.
O ostrzeżeniach (kto, za co i jaki poziom) Użytkownicy Forum będą informowani w dziale Forum > "Leave It Behind" > "Ostrzeżenia".
§3.
Regulamin działu A/V:
W przygotowaniu...
Postanowienia końcowe:
1. Jeśli masz jakiś problem techniczny, opisz go w dziale Forum > ?Leave It Behind? > "Pytania do moderatorów forum". Jeśli problem dotyczy Twojego konta (np. zmiana nicka itp.), zgłoś się do administratorów Forum (PM, E-MAIL, GG).
2. Jeśli masz jakieś uwagi, co do przestrzegania regulaminu na Forum skontaktuj się z Zespołem Obsługi Forum (Administratorzy i Moderatorzy).
3. W sprawach spornych, a nie objętych Regulaminem, a także w przypadku interpretacji zapisów Regulaminu, ostateczną i wiążącą decyzję podejmuje Zespół Obsługi Forum (Administratorzy i Moderatorzy).
4. O wszelkich zmianach w Regulaminie Użytkownicy Forum będą informowani w dziale Forum > "Leave It Behind" > "Zmiany w Regulaminie".
Powyższy Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji na Forum. Przyjmujemy, że wcześniej obowiązywał Regulamin nieformalny, którym były podstawowe zasady Netykiety.